Kardeş Kardeş Geçiniyoruz…

Kardeşlerin arasındaki ilişkiyle ilgili ikinci çocuğumun doğumundan önce bir araştırma yapmıştım, hala onun ekmeğini yemekteyim. Size de faydası olursa ne mutlu bana.

IMG_5574İki çocuklu hayatla ilgili öneriler:

Yenidoğan çok fazla ilgiye ihtiyaç duysa bile büyük çocuğunuzla baş başa zaman geçirmeye özen gösterin. Size bir şey söylemeye çalıştığında onu dinleyin. Onunla aranızdaki özel bağı hatırlatın.

Bebekle ilgilenirken büyük çocuğunuzu dışlamayın. “Benim bebeği beslemem gerekiyor, sana bu sırada bir şeyler okumamı ister misin veya yanımda uzanır mısın, film izleyelim mi?” gibi.

Büyük çocuğunuza onun ihtiyaçlarını önemsediğinizi gösterin. Mesela bebek ağladığında “Bebek çok ağlıyor, sen bekle,” demek yerine “Bekle bebekcik, abinin ayakkabısını bağlıyorum,” diyebilirsiniz.

Büyük çocuğunuz kardeşine yanlışlıkla vurduğunda ve onu ağlattığında onu susturması, sakinleştirmesi için biraz zaman verin. Böylece kendini sorun çıkaran değil, sorun çözen olarak görecek ve bu hareketi tekrarlamamaya yönelecektir.

Çocuklar arasında karşılaştırma yapmayın. Sadece negatif karşılaştırmalardan değil, övgü içerenlerden de kaçının. “Sen bebek gibi bezine yapmıyorsun, tuvalete gidecek kadar büyüdün,” diyerek onu övdüğümüzde aslında aralarında bir rekabet başlatmış oluruz. Bebek büyüyüp tuvaleti kullanmaya başladığında büyük çocuk için bir tehtid unsuru oluşur. Zira o her şeyi kardeşinden daha iyi yaptığına inandırılmıştır.

Çocuklarınızı belli bir rolle sınıflandırmayın. Daha sevimli olan, daha hareketli olan, daha zeki olan… gibi. Büyüyen çocuklar bu sınıflandırmaların hepsini belli dönemlerde sergilerler zaten.

Çocuklar onları eşsiz bir şekilde sevdiğinizi duymak isterler, ikisini de AYNI sevdiğinizi değil. Onlara özel oldukları konuları hatırlatarak sevginizi dile getirin. “Duygularını çok güzel dile getiriyorsun. Bunu benimle paylaştığın için çok mutlu oluyorum.” “Seninle lego oynamaktan çok keyif alıyorum.” “Sen benim bir tanecik …..’sın. Benim oğlum olduğun için çok şanslıyım.” gibi.

Kardeşler kavga edebilirler, anlaşamayabilirler. Bunu bastırmak yerine kabullenin. Hayatlarının devamında çok işlerine yarayacak önemli bir deneyim edineceklerini unutmayın. Bu kavgalar sayesinde sevdiğin birine kızgın olabileceğini, üzülebileceğini ve bunun daha az sevmekle ilgisi olmadığını anlayacaktır. Birbirlerine düşüncelerini söylemenin daha olumlu yollarını bulmalarına yardım edebilirsiniz.

Kardeş Kardeş Geçiniyoruz…” üzerine bir yorum

  1. Geri bildirim: 100 oldum… | yazaranne

Yorum bırakın