Şubat Ayının En’leri

Müzik

“Bii ayyy en ci oooo…” diyerek hep bir ağızdan söylüyoruz.

Kitap

Tuna: Babası getirdi. “Press Here” aslında i Pad uygulaması gibi görünen interaktif bir kitap ( i pad uygulaması da varmış bu arada). Tuna okurken noktalara basıyor, alkışlıyor, kitabı sallıyor. Oldukça eğlenceli.

Chroniclebooks_presshere-e1300072860827

Kitabın bir de tanıtım filmi var.

Sava: Oğlumun Tuvalet Kitabı. Bayadır elinde bu kitap ve severek okuyor. Bu sıralar daha dikkatli inceliyor resimlerini. Yavaştan tuvalet olayına giriyoruz galiba.

c266-02-500x500

Yazar Anne: Kitap kulübünde okuduk Ursula K. Leguin’in Sesler kitabını. Yazarla ilk tanıştığım kitap oldu. Daha önce Mülksüzlere başlamaya çalışıp, becerememiştim. Bu kitaba da başlamak biraz zor oluyor. Olaylar neredeyse kitabın yarısını geçtikten sonra hareketleniyor ve ana karakterin kırıldığı an, son elli sayfada gerçekleşiyor. Yine de kitap bittiğinde okuduğuma çok sevindim. Savaşlar, ülkeler ve barış temennisini ele alış şekli, özellikle kadın gözüyle bir savaş kurgusu beni en etkileyen yerleriydi. Kitap bittiğinde katarsis yaşatmıyor oluşu okurda “olmamış bu” hissi verse de hemen arkasından “Neden olmamış?” sorusunu sorduğunuzda savaşla ilgili düşüncelerinize ayna tutulduğunu fark ediyorsunuz.

sesler-B25D-385F-759D

Oyuncak

Sava’nın Şimşek Mc Queen tutkusu oyuncaklara da yansıdı. Bunlarla yatıp kalkıyor diyebilirim. Tuna’nın da hoşuna gidiyor bu durum. Elinden geldiğince Sava’yla oynamaya çalışıyor.

carsoyuncaklarimattel16

En Sevdiğimiz Cümleler

Tuna: Anne, Barış televizyon izlemek istiyormuş.

Sava: Aku dede izle (Bunun Şimşek Mc Queen olduğuna kim inanır?)

Yazar Anne: Tamam çocuklar, merak etmeyin, şimdi halledicem.

Film

Tuna ve Sava: Sava 20 aylıkken başladı film izlemeye. İstediği tek şey, Arabalar çizgi filmi. Onu da sadece 15 dakika izliyor, sonra ayaklanıp başka şeylerle ilgilenmeye başlıyor ve ben bu olaya bayılıyorum. Tuna’yı televizyonun karşısından hep ben ayırıyordum, Sava’nın bunu kendiliğinden yapıyor olması durduk yere gerginlik çıkmasına engel oluyor. Son öğrendiğim bilgiye göre çocukların 20 dakikadan daha uzun süre ekrana bakmamaları gerekiyormuş. 20 dakikalık sürelerle en fazla 2 saat televizyon izleyebilirler. Hatta 2 saat bile çok bence. Dikkat dağınıklığının en önemli sebebi televizyon başında geçirilen saatler olarak açıklanıyor çoğu yerde.

cars-1

Yazar Anne: Hector And The Search For Happiness. Bu filmi çok sevdim. Mutluluğu incelemek için dünyayı dolaşmaya karar veren bir psikolog Hector. Zaten çatışmasını yukarıdaki cümleden çıkarabileceğiniz ve mutluluğa dair bilmediğiniz bir şey söylemeyen, ama izleyince size elinizdekilerin kıymetini hatırlatacak bir film. Etkisi oldukça uzun sürüyor. Bu sıralar kendini mutsuz hisseden varsa kesin izlesin.

Unknown

Yemek

Kereviz çorbası. Ben bu çorbanın bu kadar lezzetli olabileceğini tahmin edemezdim. İnternette bir sürü tarif var, ama kısaca şöyle diyeyim. Un, şehriye, süt ve kereviz birleşince ortaya enfes bir çorba çıkıyor.

Nereye gittik?

Karlı geçen günlerde genelde kendimi iyi hissederdim. Dışarı çıkmak ve kartopu oynamak, eve gelip soğuktan uyuşan ellerini kalorifer üzerinde ısıtmak, sıcak bir şeyler içmek, öğlen uyumak… Sanki bir ritüel gibiydi. Ama bu sene karın keyfini yaşamak çok zor oldu. Çocuklarla kartopu oynarken bile kendimi bırakamadım. Kar topu. Bunun bari anlamı değişmeseydi.

Her zaman olduğu gibi sonraki günlerde güneş açtı. Havada güneşi görünce hemen kendimizi Göksu’ya attık. Göksu Nehri’nde kano yapan sporcular vardı ve izlemesi keyifli oldu. Sonra martılar, karabataklar, kediler ve deniz. Çocuklarla gidilebilecek en güzel yer, hayatın aktığı yer.

Bir Cevap Yazın

