19 Aylık Çocuğunuzun Yapabileceği 10 Ev İşi

İş mi istiyorsun? Al sana iş.

Geçen haftaki yazımdan da anlamışsınızdır, Sava evdeki bütün işlere dahil olmak, hatta mümkünse kendi yapmak istiyor. Bu beni çoğu zaman yıpratıyor, onunla ters düşmeme sebep oluyor. Sonuçta ben ona, o bana engel oluyoruz ve sorun giderek büyüyor. Buna bir dur demek lazım, ya da tam tersi, dur dememek. Madem ev işlerine dahil olmak istiyor, ki bunun ilk sebebi meraksa ikinci ve belki de daha önemli sebebi, benimle daha çok vakit geçirmek, o zaman bunu planlayalım, dedim.

barış mutfakta

19 Aylık Çocukla Yapılabilecek Ev İşleri:

1. Bezini çöpe kendi atabilir.

2. Kıyafetlerini kirliye atabilir.

3. Temiz kıyafetlerini birer birer çekmeceye koyabilir.

4. Masaya çatal-kaşık koyabilir.

5. Bulaşık makinesine kendi tabaklarını yerleştirebilir.

6. Kitaplarını rafa yerleştirebilir.

7. Kurutma makinesini doldurma-boşaltmaya yardım edebilir.

8. Toz alabilir.

9. Çiçekleri sulayabilir.

10. Faraşı tutabilir.

Bütün bunları yaparken dikkat edilmesi gerekenler şöyle:

-Söylemekten daha önemlisi göstermek. Ona önce nasıl yapacağını gösterin. Daha etkili olur.

-Yapmak istemediğinde zorlamayın. Onun yerine siz yapın ve yaparken ne kadar eğlenceli bir iş olduğundan ve ne kadar güzel olduğundan bahsedin.

-Yanlış yaparsa uyarmayın. Önce yardım ettiği için teşekkür edin. Sonra “Ben genelde şöyle yapıyorum, böylece … oluyor,” gibi olumlu cümleler kurun.

-Bir işi yaptığında mutlaka ödüllendirmem gerek, diye düşünmeyin. Sadece teşekkür etmek çoğu zaman yeterli olur. Ama harika bir iş başardıysa en sevdiği oyuncak, en sevdiği yiyecek, sevdiği müzik gibi bir şeyle ödüllendirmek gerekebilir.

Bakalım küçük yardımcımla aramızı düzeltebilecek miyiz? Bu yazının devamını yazacağım. Sizin de önerileriniz olursa paylaşmaktan çekinmeyin.

19 Aylık Çocuğunuzun Yapabileceği 10 Ev İşi” üzerine 4 yorum

  1. Peeellliiinnnn ev islerinde cocuklara verimli sorumluluklar vermek candir:))) yaziya ve onerilere bayildim.. gecmisi hizla taradigimda kitap onerilerine ayrica bayildim…. nokta, krep sevmeyen gergedan, elmer serisi , kirmizi basliklk kizin bambaska versiyonu daha neler neler buldum ortusen ve bir suru yeni ozendirici oneri… tesekkurler…pop yayinlarindan cikan tostoroman serisi , kasabanin en sik devi , is bankasindan cikan supurgede bana da yer var mi ve zogi yani Julia Donaldson- Axell Sheffler ikilisinin her tur kitabi da benim nacizane onerimdir :)))

Bir Cevap Yazın

