Mart Ayının En’leri

Mevsimi ve gündemi şaşırdığımız Mart ayının bizim küçük dünyamıza yansıyan en güzel anları… Böyle zamanlarda en çok sanata ihtiyacımız var.

En Sevdiğimiz Müzik

Mirkelam’ın bütün şarkıları ve kliplerindeki mizahı bizi bu ay çok eğlendirdi. Eski belki ama benim için hiç eskimeyecek bir isim Mirkelam. İçlerinden “Bir fotoğraf çekinebilir miyiz”i seçtim.

En Elimizden Düşüremediğimiz Kitap

Tuna: Meraklı Tavuklar: Benim Küçük Kardeşim. Babaannesinin hediye ettiği bu kitabı şimdiden yirmi kere okumuşuzdur. Tavuklar dünyasında heyecanla beklenen civciv, abisinin istediği gibi bir erkek kardeş değil, kız olunca işler karışır. Hikayenin arasına gizlenen Hansel ve Gretel, Edvard Munch – Çığlık gibi göndermeler bize güzel bir sürpriz oldu.

451233

Sava: Kendi kitaplarını seçmeye başladı Sava. Abisinin kitaplarını yırtma girişimlerini bu oyuncak kitaplarla savuşturabiliyoruz.

fisher price kitap

Yazar Anne: Ethem Baran – Dönüşsüz Yolculuklar Kitabı. Bu ayı daha çok öykü okuyarak geçirdim. Ethem Baran beni çok güzel anılara ve çocukluğuma götürdü.

1936 DONUSSUZ.indd

En Çok Oynanan Oyuncak

Tuna: Hot Wheels-Mutant Machines. Bu arabaya biz “Tırtıl Araba” diyoruz. Ben mi daha çok sevdim, Tuna mı bilmiyorum. Çok esnek bir araba ve çok iyi bir dengesi var. Ne yaparsak yapalım hep dört teker üstüne düşüyor. Seti de var galiba ama biz şimdilik sadece arabasıyla yetindik.

Blue_Flex_Force

Sava: Abisinden kalan bu aktivite sehpasını şimdi ikisi birden oynuyorlar. Sava bu oyuncakla oynarken ayakta durarak dengesini sağlıyor. Yürümesi için bir adım daha atıyoruz yani.

45822_3

En Sık Giyilen Kıyafet

Ocak gibi geçen Mart ayını en kalın kıyafetleri giyerek geçirdik. İki kardeşe benzer şeyler giydirmeyi seviyorum. Elma Şekeri’nden aldığım bu ikili takımı her seferinde çok severek giydirdim çocuklara.

elma şekeri

En Çok Duyduğumuz Cümle

Tuna: Kelimelerin ilk harfleriyle ilgileniyor bu sıralar. O yüzden genelde şöyle cümleler duyuyoruz. “E’yle başlayan elbise var anne.” “Ba’yla başlayan bayrak var anne.”

Sava: Baba

Yazar Anne: Ağzına alma oğlum.

En Sevdiğimiz Film

Yazar Anne: August:Osage County. Oskar filmlerini izlemeye çalışıyorum. Meryl Streep’i izleyebileceğim her fırsatı değerlendiriyorum ve ilk tercihimi bu filmden yana yaptım. Filmde birbirine çok benzeyen anne-kız arasındaki gerginliği izliyoruz. Bütün ailenin toplandığı cenaze yemeği sahnesi ise oldukça doyurucu.

aile-sirlari-august_osage_county_film-izle-afis-resim-picture-movie-poster

En Lezzetli Yemek

Tuna: Kapuska (En sevdiği değil aslında, ama galiba sebzeler içinde en itirazsız yediği ve henüz sevdiğini itiraf etmediği yemek.)

Sava: Kuzu incik, yer elması, havuç ve irmikten oluşan püre.

Yazar Anne: Pancar Yemeği. Pancarın yapraklarıyla yapılan, ıspanağa benzeyen, gerek renk gerekse lezzetiyle iştah açıcı bir yemek. Dileyene tarifini verebilirim.

pancar

En Keyifli Gezinti

Cemal & Cemil Usta Uludağ Kebapçısı. Ataşehir’de açıldığını duymuştum, ancak gidebildik. Yeri biraz sapa, navigasyonu kullanmam gerekti. Bu kadar çabada elbette Bursa’da damağımda kalan lezzetin etkisi çok büyük. Çocuklar için uygun yiyecekler var, fakat oyun alanı veya alt değiştirme odası yok. Yine de etimizi yedik ve şıramızı içtik. Arabayla gidip restoranın hemen önüne park edebilirsiniz.

Mart Ayının En’leri” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

