Her Çocuk Kitap Okur Mu?

IMG_4535Geçenlerde komşumla sohbet ediyoruz, kitap okumanın çocukluktan kazanılan bir alışkanlık olduğuyla ilgili. Komşumun oğlu artık bir genç oğlan olmuş, hiç kitap okumadığından yakınıyor. “Çocukken de hiç sevdiremedim kitapları,” dedi. Her çocuğun mizacı farklı, demek ki kimisi kitaplardan hoşlanmıyor, diye bir finale bağladık konuşmamızı. Bu durum benim içime bir türlü sinmedi. Doğduğundan beri her akşam uykusundan önce Tuna’ya kitap okudum. Keyifle dinledi beni. Sonra büyüyünce de kendi kitabını kendi seçen, okumak için can atan bir çocuk haline geldi. Sava’da ise bu durum biraz farklı oldu. Hem uyku zamanı geldiğinde derhal uyumak istiyordu, hem de kitaplar ilgisini çekmiyordu. Komşumla yaptığımız konuşmanın finalini kabul etmeyi biraz da bu yüzden istemedim. O zaman Sava’yı kitap okumaktan hoşlanmayan bir çocuk diye kabul edip üstelememem gerekiyordu. Öyle yapmadım.

Önce abisinin öğlen uykusuna dahil etmeye çalıştım Sava’yı. Onda da ilgisini çekmeyi beceremedik. Kısa süre sonra ıhhlayarak protesto etti okumamızı. Bir şeyler denemek lazımdı, Sava’yı abisinin yanına oturtup yüzümü onlara dönerek okudum bu sefer kitabı. Bir Tuna’ya, bir Sava’ya bakıyordum. Baktık ki Sava kahkahalarla eşlik etmeye başladı bize. Demek onun derdi kitaplarla değil, okuyanın yüzünü görememekle ilgiliymiş.

Ve dedim ki, her çocuk kitap okur. Sadece nasıl okumak istediğini bulmaya çalışmak gerek. Hayal gücüne, kelime haznesine hitap eden bu en keyifli aktiviteyi beğenmeyen çocuk olması bir türlü aklıma yatmıyordu zaten

.

Bir Cevap Yazın

