Yine Bir Ankara Günlüğü

7 saat sürdü yol. 3 kere mola verdik. 1. Mola Mehmetçik Vakfı’nda. Meyve verdim ve çise tuttum, ama yapmadı. Sonra bezini değiştirirken yaptı. Dışarıdaki tuvaletlere henüz alışamadı. Çok normal tabii. Meyveyi de yemedi, onun yerine yoğurt yemek istedi.

2. Mola Parkshop’ta. Tavuklu Hipp maması verdim. 2 kaşıktan sonra istemedi. Chicco’nun mama sandalyesini kullanmış olduk orda, hiç memnun kalmadık. Masası çok yüksek, çocuk içinde boğuldu. Belki de büyük çocuklar için olan bir modeliydi. Sonra emmeye gittik. Yemekten önce de memeden sonra da çise tuttum bardağa, her ikisinde de yaptı. Bu bardak olayı baya pratik olacak. Kullandıktan sonra da yıkayıp kâğıt peçeteye sarıp kaldırıyorum atta çantasına. Ama bütün bunları bir elimde Tuna, yalnız başıma yapıyor olmak biraz yıprattı beni. Tuna her şeyi ellemek istiyor ve tuvalet ortamında hiçbir şeyi ellemesin diye uğraşıyorum, bu boğuşma sırasında body’i bile 10 dakikada bağladım. Bardağa tutarken külot atlet daha başarılı olacak. Tuvalete tutuyorsam da body daha kullanışlı oluyor. Dışarıda kaka olayını nasıl yaparız bilmiyorum. Bezine tutmak iyi fikir olabilir. 3. Mola 1,5 saatlik uyku sonrası emsin diye durduk. Bardağa çis tuttuk yapmadı.

Bol molalı ama keyifli bir yolculuk oldu. Eskiden 3,5 saatte aldığım yolu da 7 saatte gitmek hayatımdaki değişikliğin ne boyutta olduğunu yeterince açıklıyordur sanırım.

Bu Ankara ziyaretimde vaktimin çoğunu Ankara’ya ayırdım. Bütün çocukluğumun ve gençliğimin geçtiği bu sessiz, yalnız, karanlık şehrin güzel yanlarını Tuna’yla birlikte yaşamak istedim. Bol bol gezdik. Kuğulu park, Hamamönü, çocukluğumun geçtiği mahalle…

Yine Bir Ankara Günlüğü” üzerine 4 yorum

  1. merhaba iki çocuk annesi olarak söylemek istediğim şeyler var her çocuk başlıbaşına farklı tabiiki ama inanın bazı durumlarda aynı kurallar geçerli olabiliyor.Bez bağlamayı bıraktıktan sonra kararlı olmalısınız yolculuk gece uykusu gibi nedenlerle bir daha beze dönülmemeli hele geceleri beze devam etmek çok uzun uğraşları da beraberinde getirir oğlunuzun olması çişe tutmada daha kolay:)ama bardağı niye yıkayıp çantanıza koyduğunuzu anlamadım pet şişe çok ii iş görüyor çöpe atın gitsin:) ben plastik bardak denemiştim sonuç pek hoş olmamıştı dolup taştı ne yapacağımı bilememiştim sizin tatlı teleşınız gözümde canlandı da güzel günlerdi benim içinde maceralarınızı merakla takipteyim sağlıklar dilerim 🙂

    • Merhaba, teşekkürler yorumunuz için. Ne güzel iki çocuğu büyütebilmek. Deneyim ve önerilerinizde haklısınız bence. Ama sanki normal bir tuvalet eğitimi için geçerli. Bezsiz bebekte aslında illa ki bez çıkarmaya gerek yok. Özellikle başlangıçta. Devamında daha kararlı olmak gerekebilir dediğiniz gibi. Pet şişeyi ben de denedim, ama bardaktaki kadar hijyenik bir durum yakalayamadım. Bardağın ağzı geniş olduğundan kenarlarına değme riski yok. Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

