Ek Gıda-1

Ek gıda en zorlandığım dönemlerden biri oldu. Yedi-yemedi’den çok şu yasak, bu yasak, yanlış yaparsan allerji olur, dokunur, gaz olur, hızlı gitme, 3 günde 1 yeni bir şeyler dene, dokunursa bir süre verme gibi kurallar beni benden aldı. Ne güzelmiş emzirmek. Bu geçiş döneminde doktorumuzun önerilerini dikkate aldım ama neredeyse bir master tezi araştırması kadar da literatür taradım diyebilirim. Ne öğrendim? Sakin olmam gerektiğini. Nasılsa emziriyorum, aceleye gerek yok. 

Önce pirinçle başlayalım dedi doktorumuz. Hem de tok tutması açısından gece uykularına da yardımcı olur dedi. Pirinç unuyla muhallebi veya Hipp pirinçli kaşık mamasıyla verdim pirinci. Muhallebiyi suyla yapıp ılıyınca anne sütü ekliyoruz. Anne sütünü 40 derecenin üstünde ısıtmamaya özen gösteriyoruz, bozulmasın içindeki kıymetli proteinler diye. Hipp kaşık maması da anne sütüyle hazırlanıyor zaten. Ama her ikisinde de anne sütü işin içine girince kıvamı bozuluyor, çok sulu oluyor. Sulanması benim de Tuna’nın da hoşuna gitmedi, biz de suyla hazırladık, üstüne bir güzel emzirdik, oldu. Ama eğer sulu olanın tadını beğenmeseydi anne sütü ile hazırlamam şart olacaktı. Sonra yavaştan sebzelere geçtik. Arkasından meyvelere. Bütün bu süreçte en önemli şey bebeğin sindirim sistemini takip etmek. Eğer sorun oluyor gibiyse birkaç adım geri atıp yavaşça ilerlemek gerek. Artık mis kokulu süt kakalarına da veda ediyoruz. End of an era…

Bir Cevap Yazın

