Sezaryen vs Doğal Doğum

Sabahtan yine doktor kontrolü vardı. NST’de baya hareketliydi, bende de hiç sancı görünmedi. Kilosu 4200 gr olmuş. Doktor ” eğer boyun uzun olmasaydı sezaryene alırdım seni ama bebek biraz daha büyüse bile, doğurabilirsin diye düşünüyorum,” dedi. Ben de “doğururum elbet, merak etmeyin,” dedim. Ama gecikme durumunun bir şeylerin istenildiği gibi gitmediğini gösterdiğini, o yüzden hafta sonuna kadar açılma olmazsa sezaryen olasılığını düşünmemiz gerektiğini söyledi. Bu konuşma beni biraz endişelendirdi. Daha önceki acı deneyimimizde epidural anestezi eşliğinde doğal doğum yaptığım için nasıl bir şey olduğunu biliyorum. Ama sezaryen bana çok yabancı. Nasılsa doğal doğum yapacağım diye düşündüğümden hiç araştırmamıştım. 

Doğal doğumu bir kadının doğayla yüzleşmesi olarak düşünüyorum. O sancılar o kadar şiddetli olmazsa o kadar güçlü ıkınıp bebeği dışarı itebilmek mümkün değil. Bu ıkınma sürecinin sonunda bebek doğduktan sonra da tüm acılar diniyor ve anne müthiş bir mutluluk hissiyle sarhoş oluyor. İşte bu sarhoşluğu hayal ediyorum ve içimde zerre kadar bile korku olmuyor.

Sezaryen ise bildiğiniz ameliyat ve bana çok soğuk geliyor. Karnımı kesecek olmaları fikri içime korku düşürüyor. Komplikasyon olasılığı çok yüksek diye düşünüyorum.

Ben tüp bebek sektöründe çalıştığım için etrafımdaki kadın doğum doktorlarının çoğu sezaryen yanlısı. Hatta birkaçıyla benim hamileliğim sebebiyle bu tartışmaya bile girdik. Doğal doğum yapmak istediğimi söyleyince bana “deli misin niye o kadar acı çekeceksin ki, teknolojiden yararlansana,” dediler. Doğal doğumla ilgili çok hoş olmayan detayları anlatarak beni korkutmaya çalıştılar. Ben onlara elimden geldiğince açıklamaya çalışsam da sonuçta hep benim acı çekmek isteyen bir deli olduğuma karar verdiler. Bu kişilerin doktor olduğuna inanabiliyor musunuz? Sonraları yine sektörden bir arkadaşımla konuşurken tüp bebek doktorlarının olaya bu şekilde bakmalarının bu bebekleri uzun uğraşlar sonrasında elde etmelerinden kaynaklandığını söylemişti. Yine de ne olursa olsun ilk tercihin sezaryen olması hala benim kafama yatmıyor. Çünkü korkuyorum. Doğal doğumdan korkanlar varsa onları da anlamak lazım. Burada doktorların etkisi çok büyük elbette. Bu konuyu daha fazla kurcalamadan yazımı bitireyim en iyisi.

Bir Cevap Yazın

