8.Ay

Bugün doktor kontrolüne gittik. 2650 gr olmuş minik balığımız. Ama önceki ay başı aşağı konumlanmışken şimdi yine başı yukarıya dönmüş. Doktorum bunun pek sık görülmediğini, bu aylardan sonra dönmesinin daha zor olabileceğini söyledi. Ama benim minik balığımın ne kadar hareketli olduğunu hesaba katmıyor tabi. Doktorum başını aşağı döndürmezse normal doğum yapmanın riske gireceği bilgisini de verdi. Eskiden makat gelişi doğumları da yaptırırlarmış ama bebeğin en geniş yeri olan kafasının en son çıkacak olması çok büyük risk oluşturuyormuş. Ben bu konuda pek bilgi sahibi değildim. Her türlü doğum yapılır gibi geleneksel bir bakışım var çünkü olaya. Ama doktorumun kararlarına da güveniyorum. En azından bir çok kadın doğum doktoru gibi eften püften sebeplerle sezeryana yönlendirmiyor hastalarını. 

İlk defa NST’ye bağlandım bugün. 10 dakika sürdü. Sırtüstü yatmak zorunda olmak beni biraz rahatsız ettiyse de balığımın hareket ettikçe hızlanan kalp atışlarını duymak harika bir histi. Doktorun yanından biraz endişeli ayrıldım. Bu başın yukarıda olması durumunu geçen hafta yaşadığım streslere bağlıyorum biraz. Böyle düşününce daha da sinirleniyorum. Sonra kendimi telkin etmeye çalışıyorum. Bu öyle bir süreç ki en doğru olan eninde sonunda olacaktır. Benim yapmam gereken tek şey son aylarımın tadını çıkarmak..

Klimamızı taktırdık sonunda ve fil gibi olan ayaklarım birden indi. Yani etrafımdaki bir çok kişinin söylediği gibi bu şişliklerin tuzla bir alakası yokmuş. Tamamen sıcakla alakalı bir durum. Ne zamandır hiçbir terliğime, sandaletime sığamıyordum bu şişler yüzünden. Şimdi en azından birkaçını giyebileceğim.

Kendimi kitap okumaya veriyorum bugünden itibaren. Elimde Dostoyevski-Öteki kitabıyla selamlıyorum sizleri…

Bir Cevap Yazın

