50 gr şeker yükleme testi

50 gr şeker yükleme testi yaptırdım. Olayı şöyle özetleyeyim, kadın doğumcunun tercihine göre bir seferde önce 50 gr, sonra da 100 gr şeker yükleme testleri yaptırılabiliyor. Bazı doktorlarsa önce sadece 50 gr şeker yüklemeyi isteyip onun sonucuna göre 100 gr’a bakmayı öneriyorlar. Benim doktorum bu ikinci seçeneği tercih edenlerdendi. 1 su bardağına 50 gr şeker koydular gittiğim laboratuvarda. Mümkün olan en kısa sürede bunu için dediler, ben de bir dikişte içtim. Birçok kişiden bunun çok zor olduğunu duymuştum ama benim çok hoşuma gittiğini söyleyebilirim. Ne de olsa bu sıralar tatlıya karşı ayrı bir düşkünlüğüm var. Laboratuvar bağdat caddesindeydi, ben de 1 saat bekleme süresinde caddede gezerim diye düşünürken laboratuvar görevlisi bu 1 saatlik bekleme süresinde hiç hareket etmemem gerektiğini söyleyerek beni hüsrana uğrattı. Ben de o civarda oturan bir arkadaşımı çağırdım, beraberce bekledik vücudumun 50 gr şekeri yakmasını. Sonra yine kan verdim. Sonucu da beklenenden daha yüksek çıkmıştı. Şimdi tam değeri hatırlamıyorum ama üst sınırı birazcık geçmişti. Doktor 100 gr şeker yükleme testini de istedi ve şeker tüketimine biraz dikkat etmem gerektiğini söyledi. 100 gr şeker yükleme testiniyse aslında daha rahat geçirdim ama bu sefer içilen sıvı genzimi ve yemek borumu epeyce yaktı. İnsanın tatlıdan yanması da çok garip bir hismiş. Ama neyse ki etkisi çabuk geçti. O anda bu içtiğimin son şekerli şey olabileceğini düşündüm. Testin sonucu, endişelenecek bir durum olmadığını gösteriyordu. Bu arada bu test  yaklaşık 4 saat sürüyor. Saat başı gidip kan veriyorsun. Bu testin sonucu da temiz çıktı ve rahat bir nefes aldık…

Bir Cevap Yazın

