Detaylı Ultrason ve Güzel Haberler…

Detaylı ultrason önemli bir tarama yöntemi benim için. Daha önce ikili testten bahsederken de konusu geçmişti. Belli yüzdedeki bazı hastalıklar dışında bir çok hastalığı ve anomaliyi belirleyebilen bir inceleme. Bebeğin bilinmeyen dünyasına yolculuk… Fakat gebeliğin ve bebeğin durumuna göre, risk içerip içermediğine bakılarak bu taramayı daha gelişmiş cihazlarla ve daha eğitimli gözlerle bir perinatoloğun yapması gerekebilir. Bu konuya dikkatinizi çekmek istiyorum.

Detaylı ultrason, bebeğin organ gelişiminin tamamlandığı gebeliğin 19-23. haftalarında, genellikle gebeliği takip eden doktor tarafından uygulanan bir incelemedir. Bebeğin iç organlarıyla ilgili detaylı bilgi verilen bu incelemede ayrıca olası doğumsal kusurlar da taranır. Herhangi bir anomaliyi işaret eden bir durum saptandığında da daha detaylı inceleme için perinatoloji uzmanlığı yapmış  kadın doğum hekimlerine yönlendirilir.

İlk gebeliğimde detaylı ultrason için bir radyoloğa yönlendirmişti beni doktorum. Radyoloji bölümündeki ultrason cihazı daha gelişmiş olduğundan bebeğin bütün iç organları incelenebilecekti böylece. İncelemeden sonra bebeğin ayak bileğinde bir eğrilikten şüphelendiler, daha sonra ileri inceleme için perinatoloğa yönlendirdiler. Atıl Yüksel’i bu dönemde bulmuştum. İsmi duyulmuş bir perinatologdu. İki detaylı ultrason incelemesi arasında 3 gün geçmiş olmasına rağmen bebeğin iç organlarıyla ilgili elde ettiğimiz veriler çok şaşırtıcı oldu benim için. Hemen hemen bütün iç organları trizomi 18 bulgusuyla paralel belirtiler gösteriyordu. Bunları önceki ultrasonda nasıl da görememişlerdi? Atıl Yüksel “bu kadar detaylı bir inceleme pahalı bir yöntemdir ve bütün hastalara uygulanması maddi açıdan da perinatolog azlığı açısından da mümkün değildir. Benim bu gördüklerimi herkes göremez zaten” diyerek konuya açıklık getirdi. Zamanında çok sinirlenmiştim bu duruma. “Neden benim doktorum adam gibi bakamadı, bak doğru düzgün bakınca neler görünebiliyormuş,” diye saydırmıştım ağzıma geleni. Sakinleşince ve üstünden biraz zaman geçince daha iyi anladım durumu. Her doktor aldığı eğitim ve elindeki cihazın özelliği ile her şeyi görebilme sorumluluğunda değildir. Zaten perinatologlar da bu yüzden varlar. Diğer doktorların şüphe ettikleri ama göremedikleri şeyleri görebilmek için. Yine de içinize kurt düşürmek istemem. Herhangi bir anomali olması durumunda rutin kontrol yapan kadın doğum doktorunuzun da farkedebileceği küçük belirtiler mutlaka oluyor.

Bizim detaylı ultrason deneyimimize gelince; Atıl Yüksel’in ağzından “burnu düzgün olacak, bak şimdi elini ağzına götürdü” gibi eğlenceli detaylar duymak çok güzeldi. Normalde pek konuşmayan, kısaca bilgi veren bir doktor ama sanırım benim önceki travmamı rahatlatmak için bu keyifli görüntüleri benimle paylaştı.” Detaylı ultrasonda her zaman kötü haber duyulmaz” demenin bir başka yoluydu belki de. İçim çok rahatlamış bir halde Mothercare’de aldım soluğu. Oğluma ilk alışverişimi yaptım.

Bugün Hıdırellez, bol bol dilek diliyorum. Ama en büyük dileğim oğluma sağlıklı bir şekilde kavuşabilmek

Detaylı Ultrason ve Güzel Haberler…” üzerine 3 yorum

  1. Benim bugün Atıl beyde randevum var. Bütün herşey yolunda iken gitmesem mi diye düşünüyorum! Ne tavsiye edersiniz? Ucuz da değil çünkü

  2. Geri bildirim: 100 oldum… | yazaranne

Bir Cevap Yazın

