Hamilelikte yaşadığım sağlık sorunları ve çözümleri

Sinüzit: Çocukluğumdan beri savaşırım bu hastalıkla. Epeydir sıkıntı çekmiyordum ama hamilelikle birlikte bu sıralar şiddetlendi. Zaten hamilelikte dokularda su birikmesi sonucu sinüslerin tıkanması sıkça görülürmüş. Bu sebeple olayın üşütmeyle filan hiçbir ilgisi yok. Yapacak tek şey yastığı kalınlaştırıp gece boyu akıntının burunda tıkanıklığa yol açmasını engelleyerek baş ağrısını önlemek.

Bulantı: Çoğunlukla gemide gibiyim, kusmuyorum. Ama geçenlerde iş sebebiyle Bursa’ya gitmiştim. Taksideyken araba çok fena tuttu ve ben de midemdekileri tutamadım. Çözümü mümkün olduğunca arabaya binmemek.

Sivilceler: Hormonların etkisiyle kiminin cildi güzelleşirken kimininkinde de sivilceler çıkar. Bu durumda pek de kozmetik ürün kullanılmaması gerektiğinden yapılacak bir şey yok aslında ama ben şöyle bir yöntem denedim, oldukça da işe yaradı. Cildimi gül suyu ile temizledim, üstüne de bepanthene sürdüm. Böylece birkaç haftada sivilcelerden kurtuldum.

Gaz: İlk aylarda çok sıkıntı yaşadım, o da inek sütü yüzündendi. Daha önce bu konuda bir şeyler yazmıştım. Çözümü keçi sütünde buldum.

Kramp: Bu da yeni başlayan bir durum. Gece uykudayken bacaklarımı ileri doğru esnetme ihtiyacı duyuyorum ve tam da bunu yaparken kramp giriyor ve bağırarak uyanıyorum. Doktorum Mg desteği almamın iyi geleceğini söyledi, ben ayrıca muz da yedim. Bunların faydası oldu evet ama esas çözüm şu şekilde oldu, siz de deneyin çok şaşıracaksınız. Gece gelen tam bu gerinme anında ayak parmaklarını ileri doğru uzatarak değil de kendine çekerek gerineceksin. Yani topuğunu ileri doğru uzatarak. O zaman kesinlikle kramp girmiyor.

Reklamlar

Hamilelikte yaşadığım sağlık sorunları ve çözümleri” üzerine bir yorum

  1. Geri bildirim: 100 oldum… | yazaranne

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s