Hamilelikte beslenme, spor ve uykular..

İnsan sadece hamilelikte değil, bütün hayatında çok dikkat etmeli ne yediğine, nasıl beslendiğine. Ama hamilelikte başka bir canlıyı bedeninizde konuk ediyorsunuz, rahat ettirmek gerek. Bunun yanında özellikle uyku ve beslenme kısmında hamileliğin getirdiği bazı farklılıklar da çıkıyor ortaya.

Bu hafta bol bol iş gezisi yaptım. Önce Tekirdağ ve Edirne, sonra da 2 gün İzmir. Gittiğim yerlerde bolca yemek yediğimden pek keyifli geçiyor diyebilirim. Tekirdağ’da köfte, Edirne’de ciğer, İzmir’de balık. Hamileliğimin başından beri yemek istemediğim hiçbir şey olmadı. Eskiden pek tatlı yemezdim, artık bol bol tatlı yiyorum. Bulantılar dersek evet oluyor, evet sabahları oluyor tam da kitaplarda yazılan gibi. Ama çok ağır bir bulantı değil. Sanki gemideymişim gibi. Sabah kahvaltısında pek yiyecek bir şey bulamıyorum. Eskiden beri pek de kahvaltı insanı olmadığımdan alışamıyorum. Bu yüzden kolaya kaçıp müsli yiyorum her sabah. Bazen bir de yumurta haşlıyorum yanına. Müsliyi de mutlaka keçi sütüyle hazırlıyorum. İnek sütü beni çok rahatsız ediyor. Eskiden pek dikkat etmezdim ama şimdi her gün süt içince anladım ki midemde gaz oluyor ve rahatsız ediyor. Keçi sütüne geçtiğimden beri hayat çok güzel. Bir de öğrendiğim kadarıyla keçi sütü anne sütüne en yakın sütmüş ve inek sütüne göre 4 kat fazla kalsiyum içerirmiş. Bir tek marka var markette, onu alıyorum, sabah ve akşam mutlaka içiyorum. Tadı da çok güzel. Bunun dışında da mümkün olduğunca düzenli beslenmeye çalışıyorum. Bol bol meyve yiyorum. Canımın çok çektiği bir şey olmadı. Zaten bu aşerme olayının biraz naz olduğunu düşünenlerdenim. Gecenin bir yarısı eşimi uyandırıp bi şeyler almak için dışarı yollamak çok acımasız geliyor. Canım bir şeyler istiyor elbet zaman zaman, ama bekliyorum, vakti gelince de ya alıyorum, ya da yapıyorum.

Ezelden beri pek spor yapmam. Sıkılırım tek başına yapılan aktivitelerden. Sadece zamanında Yoga ve Pilates yapmışlığım vardır, ona da evde devam etmişimdir çoğunlukla. Pilates’in birkaç sevdiğim hareketi var, onlarla birkaç esneme hareketini birleştirerek bir program hazırladım kendime, uzun süredir hemen her sabah 15 dakika bu hareketleri yapıyorum. Çok faydasını gördüm. Hamilelikte de özellikle bel ağrıları için birebir bu hareketler. 

Uyku ilk günlerden beri en önemli hamilelik belirtisi benim için. Erkenden uykum geliyor. Bazen yorgun oluyorum, ona yoruyorum ama bazen de bütün gün evde bile olsam erkenden uyuyorum. İnsan 21.30’da uyur mu? Eşimle bir film koyuyoruz, ben 10. dakikada dalıyorum uykuya. O da artık kendi kendine izlemeye başladı filmleri. Ben de bari dizi izleyeyim diyorum, geçenlerde House’un 4. sezonunu açtım, inanır mısınız jenerik müziği bittiğinde uyuklamaya başlamıştım bile.

Hamilelikte beslenme, spor ve uykular..” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

