İkili test önemli !!!

İkili testi birçok anne bilir, bilmeyenlere kısaca söyleyeyim; bebekte olabilecek bazı genetik bozukluklar anneden alınan kan örneğiyle tespit edilebiliyor. Sonuç olarak da hastalığın olasılığını gösteren bir veri elde ediliyor. Eğer bu olasılık 200’de 1’den düşükse doktor amniyosentez yaptırmaya yönlendirebiliyor. Amniyosentezle bebeğe zarar gelme riski de 200’de 1 olduğundan kar-zarar hesabı yapılıyor. Ama bu olasılıksal sonucun her zaman doğruyu göstermediğini de unutmamak gerekir. Bizim ikili test sonucumuz 10.000’de 1’den daha düşük çıktı. Böylece önceki gebeliğimde bebekte Trizomi 18 olmasına rağmen amniyosenteze yönlendirmedi doktorum. Ama benim içim, detaylı ultrasona girince Atıl Yüksel’in söyleyecekleriyle rahatlayacak, onu biliyorum.

Hazır yeri gelmişken önceki gebeliğimde yaşadığım acı bir ikili test macerasını anlatayım. Üzücü şeylerden bahsetmeyi sevmiyorum o yüzden kısaca anlatacağım. İkili test sonucumuzun Trizomi 18 için 1:200 olasılık göstermesi doktorumuzu amniyosentez kararına götürmemişti. Benim de basiretim bağlanmış, test sonucunun yazdığı kağıda anlamaz gözlerle bakıp kenara koymuştum. Bebek 5,5 aylıkken detaylı ultrasonda yüzleştiğimiz trizomi 18 riski ile yeniden elime alana kadar o kağıt bir kenarda bas bas bağırmaya devam etmişti. Geç amniyosentez ve de kordosentez sonrası sonuç kesinleşmişti. Bebeğimizde Trizomi 18 vardı. Kordosentezin ertesi günü de kaybetmiştik onu. Gitme kararını kendi vermişti, bana yapabileceği en büyük iyiliği yaparak veda etmişti. 1:200 çıkan ikili test sonucu ile hemen amniyosentez yaptırsaydık belki başka bir hikayemiz olacaktı. Daha mı az olacaktı acı onu bilmiyorum. Bu teslerin yanılma payı olsa bile yine de yaptırılmasına ve iyi bir doktor tarafından değerlendirilmesi gerektiğine inanıyorum. 


Bir Cevap Yazın

