Günlüğümden notlar..

 Kendimi bildim bileli günlük tutarım. Önce çocukluk anılarım, ergenlik, ilk aşk derken evlendikten sonra pek de yazmaz oldum. Son zamanlarda tarihe not düşmek adına küçük notlar tutarak devam ettim yazma serüvenime. Çok da okunası, takip edilesi bir hayatım olduğunu düşünmüyorum aslında. Bu siteyi açmaktaki amacım da anılarımdan bahsetmek değil zaten.

Hamileliğimle birlikte başlayan keyifli ama uzun bir dönemi doğum ve bebeğimize bakma süreci takip etti. Bu dönemde karşılaştığım soru işaretlerini yanıtlamak adına vaktimi araştırma yapmaya adadım, bu sayede çok değerli bilgilere ve kişilere ulaştım. Burada bu araştırmaları ve genel olarak yaşadıklarımı paylaşmak istedim. Anne ve bebek sağlığı ile ilgili bazı görüşler yıldan yıla değil, bazen birkaç ayda bile değişebiliyor. Doğumdan sonraki birkaç günde yaşadıklarım buna çok iyi örnektir. ” Hayır anne bebeğin altını pudralamıyoruz, pudra ciğerlerinde birikip zarar verebiliyormuş, onun yerine yağ veya krem süreceğiz. Hayır bebeğin memeleri yeni doğduğunda anneden geçen hormonlar yüzünden şiş oluyor, onları ovmayacağız, kendi kendine geçecek. Hayır bebeğin elleri dolaşım sisteminden dolayı soğuk oluyor, üşüdüğünden değil, üstündeki kıyafetler onun için yeterli ve evet sütüm yetiyor, evet bebek emiyor, evet sütüm yetiyor, evet yetiyor… ” Tabi bir bebeği kitaptan büyütmenin de mümkün olmadığını biliyorum. Bu konuda annenin en büyük yardımcısı ise bebekler oluyor. Benim tıkandığım çok noktada oğlum yol göstermiştir. Ama bu bilince sahip olmak için bile araştırma yapmam gerekti.

Günlüğümden notlarla başlıyorum yazılarıma. Kendimi bildim bileli yazarım dedim ya, işte yazar kelimesi oradan geldi. Eee anne olunca da yazdığım çoğu şey bununla ilgili olduğundan yazar anne dedim kendime. 

01.01.2010 Çift çizgi ve artık hayatımız değişiyor, öncelikle sigarayı bırakıyorum.
Medikal bir şirkette bölge sorumlusu olarak çalışıyorum. Bölge sorumlusuyum evet, ama bölgede çalışan tek kişi de ben olduğum için kendimden sorumluyum. “Bu iş böyle olmaz, 4 yıldır evliyim, yakında çocuk yapacağım, yanıma birini almamız gerek ki işler aksamasın,” dedim; yanıma birini aldık işe. Patron aşık oldu bak şu işe. Sonra “birini daha alalım garanti olsun,” dedim. Birini daha aldık, garanti olduk, 3 kişilik minik bir ekip kurduk.

Bu benim ikinci hamileliğim. İlkinde acı bir deneyim yaşadık ama çabucak da üstesinden geldik, kısmet dedik.


Günlüğümden notlar..” üzerine bir yorum

  1. Geri bildirim: 100 oldum… | yazaranne

Bir Cevap Yazın

